lauantaina, maaliskuuta 4

Luettua: Sissimarkkinointi


Sain käsiini Jari Parantaisen: Sissimarkkinointi.

Jo kansi hätkäyttää, kuvassa on kaksi naista näyttämässä pikkuhousujaan joissa on joku mainos. Tätäkö se sissimarkkinointi sitten on?

Keino hankkia julkisuutta keinoilla millä hyvänsä?

Kirjassa on myös toinen esimerkki "onnistuneesta" sissimarkkinoinnista.
Sen suomenkieliset sivut http://www.turkisvienti.fi/home.htm
otsikoi näyttävästi Haluaisitko tienata vähän ylimääräistä ja ilmoittaa halukkuudesta ostaa koirasi turkiseläimeksi Kiinaan.

Kieltämättä kirja on hyvin paljon ajatuksia herättävä. Varsinkin mainostoimistoja pistetään halvalla kirjoissa, nehän osaavat vain massamarkkinoida ja laskuttaa. Harvoin mainostoimiston onnistumista mitataan myynnillä vaan kuinka paljon se on saanut kaveripiiriltää mainospalkintoja.

Itse olen nettidivarin markkinoinnissa käyttänyt sissimarkkinointi keinoja. Kuten markkinoinnin panostamista nettiin ja hakukoneoptimointiin. Olen muutamia kertoja laittanut asiakkailleni sähköpostitarjouksen... ja edellisen lähetyskerran jälkeen kirjoistani lähti yli 10 % saman tien uusille omistajille. Mainostamiseen en ole käyttänyt kuin joku 15 euroa.

Kirjan oppeja oli myös että pyri asiantuntijaksi, niin saat ilmaista julkisuutta tai että jopa siitä maksetaan. Kirjan mukaan kovan hinnan pyytämistä ei pidä hävetä, koska osa kuitenkin maksaa mitä pyydetään. Tämä "osa" on juuri niitä jotka ostavat toisten rahoilla.

Kirjasta oli pieni pätkä nettimarkkinoinnista ja siitä tekijä on tehnyt oman ilmaiseksi netistä ladattavan version . Ideana tässäkin on se, että saadaan lukija innostumaan tilaamaan 750 euron hintainen parin tunnin konsultointi tai liki parin tuhannen euron hintainen päivän konsultointi .
Itse voisin tulla kertomaan samat asiat 90 % alennuksella.

Ei kommentteja: