tiistaina, maaliskuuta 21

Luettua: Myynnin lyhytterapia


Luin tuossa jokin aika sitten Mika D. Rubanovitschin Myynnin lyhytterapia sanoista tekoihin.

Eli taas on tullut luettua yksi kirja myynnistä ja kuinka siinä voisi olla parempi. Näissa kirjatouhuissa en kyllä käytä näitä juttuja, vaan luotan siihen että Google löytää sivuilleni ja sitä kautta asiakkaat.

Sanan lyhytterapia sanotaan tulevan Ben Furmanilta, joka tarkoittaa että keskitytään tulevaan eikä pohdita ja tongita menneitä. Siis katse tuulilasiin eikä peruutuspeiliin. Hyvä idea sinänsä jos haluaa mennä eteenpäin.

Kirjan painotuksia oli mm. siinä, että kauppa kannattaa yrittää päättää ensimmäisellä tapaamisella. Pitää pyytää tilausta ja olla suoraviivainen. Perinteistä argumentointia kirja pitää tuoteoksennuksena, joka ei myy.

Kirjassa on myös opastusta kuinka "Ei" tyrmätään. Opastetaan välttämään pelkkien tarjousten tekemistä.

Olihan tässä(kin) kirjassa jotakin asiaa, mutta saman tuloksen saa aikaan kun lukee parikymmentä alan kirja ja tekee yhden tälläisen lisää.

Pitäisikö vaihtaa välillä aihetta? :)

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Iskevä kirja oli nopealukuinen ja konkreettinen - toisin kuin muut alan kirjat. Akateemisesta humasin joulun alla, että kirjasta on jo 3. painos; varsinainen Bestselleri siis :)